Kniha plná kotrmelců aneb jak se dá žít na vozíku a s humorem - úvod

09.07.2012 00:00

Motto:

" Člověk ať dělá, co dělá, měl by jít cestou, na níž hledá nějaké hodnoty, a z nich neuhne, i když sklidí mnoho neúspěchů. Protože jakmile propadne sebelítosti nebo pocitu, že celý svět je nespravedlivý, ztrácí všechny podstatné síly."

 

"Kniha plná kotrmelců aneb jak se dá žít život na vozíku a s humorem"

Autorky knihy:

Irena Hufová

Doc. Ing. Eva Sikorová, CSc.

 

Úvod:

Ráda bych se Vám představila. Moje jméno je Irena Hufová a je mi už bohužel 61let (pozn.spoluautorky-já jsem hádala Irence 45let).

V současné době jsem absolventkou programu celoživotního vzdělávání na Slezské univerzitě Opava-Obchodně podnikatelská fakulta Karviná, Univerzity 3.věku a zakončila jsem 6 a 4 semestrální obor - ekonomické vědy - ekonomika a management, a již druhý rok pokračuji ve Virtuální U3V.

A jak jsem se sem dostala? A zrovna na univerzitu v Karviné? To by jste neuvěřili. Náhoda nebo výhra? Nevím přesně, ale já si myslím, že v mém případě jistá výhra. Stačilo jedno setkání na konferenci pod názvem "Bez bariér bez hranic", kterou pořádá každý rok v říjnu Občanské sdružení Trianon Český Těšín s partnery Lázněmi Darkov a.s.Karviná a Obchodně podnikatelskou fakultou v Karviné.

A ptáte se s kým bylo toto setkání? A v čem spočívalo kouzlo tohoto setkání? Tak já Vám to povím - no přece s paní docentkou Evou Sikorovou, kdy jsme se poprvé setkali v říjnu roku 2003 právě na této konferenci. Paní Doc.Ing.Eva Sikorová,CSc.(pozn.autorky-Evička), totiž na Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné učí a také je patronkou a iniciátorkou U3V.( Universita třetího věku)

No a mně se splnil můj velký, dávný sen a tak Vám ho nyní prozradím - studovat na vysoké škole. Mým snem od dětství bylo stát se: buď lékařkou po mém strýci nebo architektkou po mém dědečkovi, dnes už ani nevím, co jsem chtěla víc. Proč se tak nestalo? Víte narodila jsem se v roce 1950 a celý můj život byl poznamenán dvěma faktory: dobou, ve které jsem žila a mým zdravotním stavem (á- to jsem ještě neprozradila-jsem těžce tělesně postižená a pohybuji se pouze pomocí vozíku). Věřte mi, ten zdravotní stav nebyl taková tragédie, ale ve spojení s dobou, ve které jsem žila 39let, se z toho tragédie stala. V této době se razilo heslo: "zavřeme invalidy do ústavů a když budou potřebovat čerstvý vzduch, tak jim otevřeme okno."

A toto mně mělo stačit? Mně s maturitou? (střední školu jsem vystudovala s velkým nasazením mé rodiny - psychickým, fyzickým a hlavně finančním). Já jsem měla totiž ambice a chuť studovat dále - výš a výš. Tak to přece NEEE!

Ne nestačilo, ale dočkala jsem se až za dlouhých 20let po mé maturitě(r.1969). Přišel rok 1989 a vše se začalo měnit, tak jako můj život a životy jiných lidí.

A když už jsme vzpomněli rok 2003, tak to byl rok  "Osob se zdravotním postižením a jejich integrací do společnosti".

Obsah

1. Irenka, narození, první kuk a krůčky do života

    Zlom života v šesti letech

2. Studium na střední škole

3. První velká láska a první vdavky

4. Nová etapa života po rozvodu

5. Radosti, starosti a život v kostce

6. Závěr(zdravý člověk má 1000 přání,nemocný jen    

    jedno)

Loučím se s Vámi a příště už první kapitola

Irena Hufová